Tuesday, January 22, 2008

Bismillah...

emm harini aku nak tinggalkan emosi aku sekejap... aku nak tulis pasal nama...

apa ada pada nama?

semua bende ada nama... walaupun nama dia noname...

aku ada nama.. nama aku nooruladzim.. maksud dia cahaya keagungan.. sebab apa nama aku macamtu? sebab mak bapak aku yang nak nama aku macam tu.. dia nak anak dia menjadi cahaya yang agung.. bersinar bak mentari di kala jingga memuncul diri... (fuh hehehe..) sifat itula yang nak ditonjolkan pada diri aku...

cahaya... nampak.. tapi tak boleh pegang... terang... menyebabkan mata boleh melihat... kalau buta maknanya tak nampak cahaya... kalau takde cahaya kene pakai tongkat la..hehe tongkat nabi musa kot hehehe.. ok cukup.

back to isu utama... Bismillah.. Dengan Nama Allah.. apa ada pada nama Allah?

kenapa nak buat semua bende kena ada bismillah? hemm sekarang dah hanya tinggal baca-bacaan sahaja.. dah takde roh.. dah takde spirit of the aayah... kaku.. mati...

macaman nak dapatkan roh Allah? (ini takde kaitan dengan tasawuf ke ape ke..) maksud aku nak dapatkan apa yang Allah nak? kenapa kene baca bismillah? sebab mak kita suruh? ke sebab nak halau setan ke?

em fikir la ye... next week aku sambung...

No comments: